Uspořádání dne
...aby rodiče věděli, co přes den děláme.
Uspořádání dne u nás ve školce:
- respektuje biorytmus dětí i kolísání denní křivky výkonu
- respektuje právo dětí na vlastní spontální aktivity, využití situací, podnětů a nabídek činností třídního programu
- zabezpečuje dostatečnou délku odpoledního spánku a odpočinku individuální potřebě dětí
- zajišťuje uspokojování fyziologických potřeb dětí
- dbá na klidné, přirozené a plynulé přechody mezi činnostmi
- přizpůsobuje se měnícím podmínkám (pozdější nástup dítěte do MŠ, vlivům ročního období, možnosti delšího pobytu venku apod.)
6:00
- mateřská škola se otevírá a děti se scházejí v určené třídě
- ranní hry dle volby a přání dětí
7:45
- děti se rozcházejí do svých tříd a zde si volně hrají
- spontální činnosti a hry dětí
- didakticky zacílení činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách a individuálně
- individuální péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami
- jazykové chvilky
- smyslové hry
- pohybové hry, relaxační cvičení
9:00
- podává se ranní svačina, předchází hygiena
9:15
- děti se schází v komunitním kruhu
- oslava narozenin a svátků
- skupinové aktivity - naslouchání, hodnocení, soustředění, diskuze, vytváření námětů a závěrů
- dokončení činností
9:30
- odcházíme vždy ven, jen za velmi nepříznivého počasí zůstáváme ve třídách s náhradními činnostmi, v letním období odcházíme i dříve
1. třída 11:15
- nastává čas hygieny a oběda
2.třída 11:45
- nastává čas hygieny a oběda
12:00 - 14:00
- odpolední odpočinek, v jedné třídě jsou soustředěny děti nespavé, většinou starší, které vstávají dřív
14:00
- nastává odpolední svačina, předchází hygiena
14:15
- spontánní aktivity dětí, možnost pokračovat v započatých činnostech dne
16:00
- mateřská škola se uzavírá